Pracując możesz studiować nieodpłatnie języki obce.


Kliknij w grafikę by dowiedzieć się więcej.

studia w systemie popołudniowym

Rynek pracy potrzebuje filologów i lingwistów.

Kliknij w grafikę by dowiedzieć się więcej.

rynek pracy

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM PRACOWNIKOM I STUDENTOM

ZAANGAŻOWANYM W PRZYGOTOWANIE I POPROWADZENIE 44 PUNKTÓW PROGRAMU

Małopolskiej Nocy Naukowców' 2020

 

DZIĘKUJEMY PONAD 5500 UCZESTNIKOM, KTÓRZY W TYM ROKU ŁĄCZYLI SIĘ Z NAMI ZDALNIE

 

Zapraszamy ponownie za rok!

  baner web mnn2020 550x310

 

 - Nie ukrywam, trochę obawialiśmy się, jaka będzie skala zainteresowania i oddźwięk na naszą wirtualną, bogatą ofertę uczestnictwa w Małopolskiej Nocy Naukowców. Sytuacja wywołana epidemią jest dla nas wszystkich bardzo trudna, zarówno sama organizacja, jak i nowa forma przekazu dla wszystkich zainteresowanych. Uczymy na większości kierunków zdalnie i organizujemy różne wydarzenia, także w formie on-line. Obawialiśmy się, że adresaci naszej oferty mogą mieć dość komputera, bo są to przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych i młodzież klas średnich. Szczęściem tego wydarzenia jest to, iż „czarny” scenariusz się nie sprawdził. W poprzednich latach nie liczyliśmy osób odpowiadających na nasze zaproszenie, którzy uczestniczyli bezpośrednio w różnych formach zajęć podczas Nocy Naukowców. Tym razem mogliśmy zrobić analizę komputerową. Z satysfakcją odnotowujemy, że z propozycji Uczelni skorzystało ok. 5,5 tys. osób. Około 100 naszych pracowników naukowych i studentów przygotowało i nagrało 44 prezentacje i wykłady. Było to możliwe dzięki aktywowanych na uczelnianej stronie linków do poszczególnych zajęć tematycznych. Najpopularniejsze z nich miały po kilkaset odsłon i uczestników! Sądzę, że to jest najlepsze podziękowanie i satysfakcja dla naszych pracowników za ich zaangażowanie. Miejmy nadzieję że kolejna przyszłoroczna Noc Naukowców będzie odbywała się w zupełnie innych warunkach, gdzie każdy będzie mógł odwiedzić naszą Uczelnię i uczestniczyć w rzeczywistych zajęciach i eksperymentach – podsumowuje JM Rektor dr hab. inż. Mariusz Cygnar.

Najwięcej odsłon miały prezentacje: „Iluzje optyczne... czy jesteś pewien tego co widzisz?” przygotowana przez wykładowcę Instytutu Technicznego, „Królewska gra dla każdego” Instytutu Ekonomicznego oraz filmowe wykłady i pokazy: „Elementy samoobrony”, „Zimnolecznictwo czy krioterapia?” (Instytut Kultury Fizycznej), „Laboratoria inżynierii materiałowej”, „Roboty mobilne” (Instytut Techniczny), „Zasady udzielania pierwszej pomocy”, „Zalecenia dotyczące zdrowego żywienia - od piramidy żywieniowej do talerza” (Instytut Zdrowia), „Laboratorium w kuchni”, „Fleksografia” (Instytut Pedagogiczny), „Motywacja do nauki języków obcych” oraz konkursy „Wschodniosłowiańscy sąsiedzi Polski” i „Quiz o krajach niemieckojęzycznych” (Instytut Języków Obcych).

Nasza Uczelnia uczestniczy w Małopolskiej Nocy Naukowców od 14 lat. Doświadczenia minionych edycji, zainteresowanie tego typu wydarzeniami, potwierdzone i w tej edycji, prowadzi do oczywistego wniosku: nie zabraknie nas także za rok. Analiza statystyki odsłon i wnioski, które wysnuliśmy będą pomocne dla nas w organizowaniu kolejnej Nocy Naukowców i podobnych wydarzeń. Dla Uczelni, to znakomita promocja. Oczywiście, także najważniejszy jest bezpośredni kontakt z odbiorcami działań. Być może niektórzy będą kiedyś naszymi studentami. W zależności od sytuacji epidemicznej może hybrydowa propozycja spotkań uczestników z nauką i nauczycielami akademickimi, czyli zarówno poprzez bezpośredni kontakt oraz przez Internet będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.

Zapraszamy ponownie za rok!

Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem dotyczącym organizacji zajęć dydaktycznych w PWSZ w Nowym Sączu w nadchodzącym roku akademickim.

Obecnie wciąż trwają prace nad harmonogramem zajęć dla Instytutu Języków Obcych. Priorytetem jest dla nas znalezienie kompromisu zapewniającego zarówno najwyższe standardy i jakość kształcenia praktycznego w kontakcie z nauczycielem jak i bezpieczeństwo zdrowotne naszych studentów. Harmonogram powinien się pojawić w Wirtualnym dziekanacie pod koniec września.

 

Studenci 1 roku rozpoczynają zajęcia 5 października 2020 r.

Zgodnie z ogłoszonymi przez Prezesa Rady Ministrów, Ministra Zdrowia oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego kolejnymi etapami znoszenia ograniczeń wprowadzonych w związku z pandemią, również w naszej Uczelni w najbliższym czasie będą następować zmiany mające na celu stopniowe przywracanie normalnego trybu jej funkcjonowania.

W związku z powyższym od 25 maja 2020 r.:

  • do końca sesji letniej przedłuża się kształcenie studentów w formie zdalnej, z wyjątkiem tych zajęć, których realizacja, w celu osiągnięcia efektów uczenia się, wymaga fizycznej obecności studenta. Dotyczy to w szczególności kierunków przygotowujących do wykonywania zawodów objętych standardami kształcenia oraz innych zajęć na ostatnim roku studiów w przypadku konieczności terminowego ich zakończenia. Harmonogramy tych zajęć zostaną udostępnione na stronach internetowych poszczególnych instytutów 25 maja. Szczegółowe procedury organizacji zajęć stacjonarnych określi odrębne zarządzenia rektora;
  • pracownicy administracyjni rektoratu i instytutów powracają do pracy stacjonarnej w godz. od 8.00 do 14.00. Na uzasadniony wniosek pracownika istnieje możliwość wykonywania obowiązków służbowych w systemie zdalnym. Decyzje dotyczące organizacji pracy w jednostkach podejmują ich kierownicy;
  • pracownicy techniczni oraz obsługi realizują swoje zadania w systemie zmianowym wg zasad określonych przez Kanclerza.

Zarz._Nr_36_w sprawie zasad weryfikacji efektów uczenia się w trakcie zaliczeń i egzaminów kończących określone zajęcia w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 przeprowadzanych poza siedzibą Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę przebiegu weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się oraz jego rejestrację

Zarz._Nr_37_w sprawie przywracania stanu funkcjonowania i działalności Uczelni

Zarz._Nr_38_w sprawie określenia warunków realizacji zajęć prowadzonych w siedzibie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu oraz warunków korzystania z infrastruktury Uczelni zapewniających bezpieczeństwo osób prowadzących zajęcia i biorących w nich udział w okresie ograniczenia funkcjonowania Uczelni

Drodzy Studenci‼️

Wzorem lat ubiegłych Uczelnia na koniec Waszej ścieżki edukacyjnej przygotowuje pamiątkowy Album Absolwenta.

Będzie on Wam wręczony bezpłatnie w dniu odbioru przez Was dyplomów.

Albumy będą wysyłane także do instytucji na lokalnym rynku pracy, z którymi współpracuje Uczelnia. Może okazać się to szansą na szybsze znalezienie zatrudnienia po ukończeniu studiów.
Mamy nadzieję że włączą się Państwo w tą akcję! Będzie to na pewno świetna pamiątka!

Szczegółowe informacje można uzyskać w Akademickim Biurze Karier (tel.: 18 443 45 45 wew. 115 w godz. 9:00–14:00 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką wyjaśniającą, w jaki sposób przygotować niezbędne dane.

**Oświadczenie: Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1), tzw. „RODO”, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, zdjęcie, dodatkowe kwalifikacje) oraz nieodpłatne rozpowszechnianie mojego wizerunku zawartego na zdjęciu, przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nowym Sączu, ul. Staszica 1, 33–300 Nowy Sącz (administrator danych osobowych ,dalej PWSZ) w zakresie zamieszczenia tychże danych oraz rozpowszechniania wizerunku obok tematu mojej pracy dyplomowej w publikacji „Album Absolwentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu”, w celu promocji absolwentów PWSZ wśród potencjalnych pracodawców na lokalnym rynku pracy.

Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest moja zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty gospodarcze i instytucje lokalnego rynku pracy. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z właściwych przepisów prawa. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa). W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W związku z utrudnionym dostępem do tradycyjnego księgozbioru Biblioteka przygotowała dla Studentów oraz Pracowników Uczelni dostęp do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) – pierwszej i największej w Polsce czytelni online książek w języku polskim z zakresu humanistyki, nauk społecznych, ekonomicznych, matematyczno-przyrodniczych, prawnych, medycyny i informatyki. W ibuku znajdziecie Państwo elektroniczne wersje czołowych wydawców, m.in. WN PWN, WNT, PZWL, WN Scholar, WKiŁ, OW Impuls, Wolters Kluwer Polska, PWE, GWP.

Aby móc skorzystać z serwisu IBUK LIBRA należy uzyskać specjalny kod dostępu (tzw. PIN). Prośbę o ten kod należy wysyłać pod adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. (UWAGA: studentów prosimy o podawanie w wiadomości swojego numeru albumu).

Dostęp do książek znajduje się pod linkiem https://libra.ibuk.pl/. W pierwszej kolejności rejestrujemy się (podajemy adres e-mail i hasło) i wczytujemy otrzymany kod dostępu. Założenie konta umożliwia użytkownikowi korzystanie z zaawansowanych funkcji do pracy z tekstem.

Zakup dostępu do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) pokryty został częściowo z Projektu ogólnouczelnianego, realizowanego na podstawie umowy nr POWR.03.05.00–00-Z061/17–00 Zintegrowany Program Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu”w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2022 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Więcej informacji i podpowiedzi jak poruszać się po platformie IBUK LIBRA znajduje się w zakładce BIBLIOTEKA.

Data ogłoszenia 15.04.2020 r.

 

KONKURS nr 1/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA

ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW

PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU

O przyznanie stypendium mogą ubiegać się pracownicy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, którzy zamierzają realizować projekty w zakresie nauki, ze szczególnym uwzględnieniem projektów wspierających rozwój naukowy i zawodowy.

Okres przyznawania stypendium – do 8 miesięcy

Kwota stypendium – 900,00 zł

Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 10

 

 

KONKURS nr 2/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA

ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW

PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU

O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu za wyniki w nauce

Wymagania:

1) zaliczenie, w terminie przewidzianym regulaminem studiów, co najmniej pierwszego roku studiów,

2) uzyskanie średniej ocen za dotychczasowy okres studiów co najmniej 4,50,

3) wzorowe wypełnianie obowiązków studenta, określonych w regulaminie studiów,

4) efekty innej aktywności naukowej studenta np. udziału w badaniach naukowych, projektach naukowych, konferencjach, sympozjach – w poprzednim roku akademickim (potwierdzone zaświadczeniem).

Okres przyznawania stypendium – jednorazowe

Kwota stypendium – 1200,00 zł

Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 12

 

Aktualny Regulamin i wzory wniosków znajdują się w zakładkach:

"Dla pracownika" lub "Dla studenta" / "Własny fundusz stypendialny"

 

UWAGA!

Miejsce i termin składania: Z uwagi na obecną sytuację związaną z epidemią koronawirusa,

wyjątkowo wnioski prosimy składać wyłącznie drogą elektroniczną (skan z podpisem)

na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 8 maja 2020 r.

Wszystkim pracownikom i studentom

składamy życzenia

radosnych, pełnych nadziei i wiary świąt Wielkiej Nocy!

 

Dyrekcja

Instytutu Języków Obcych