Małopolska Noc Naukowców 2020 już za nami DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM ZA PRZYGOTOWANIE I UDZIAŁ w tym wydarzeniu

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM PRACOWNIKOM I STUDENTOM
ZAANGAŻOWANYM W PRZYGOTOWANIE I POPROWADZENIE 44 PUNKTÓW PROGRAMU
Małopolskiej Nocy Naukowców' 2020
DZIĘKUJEMY PONAD 5500 UCZESTNIKOM, KTÓRZY W TYM ROKU ŁĄCZYLI SIĘ Z NAMI ZDALNIE
Zapraszamy ponownie za rok!
- Nie ukrywam, trochę obawialiśmy się, jaka będzie skala zainteresowania i oddźwięk na naszą wirtualną, bogatą ofertę uczestnictwa w Małopolskiej Nocy Naukowców. Sytuacja wywołana epidemią jest dla nas wszystkich bardzo trudna, zarówno sama organizacja, jak i nowa forma przekazu dla wszystkich zainteresowanych. Uczymy na większości kierunków zdalnie i organizujemy różne wydarzenia, także w formie on-line. Obawialiśmy się, że adresaci naszej oferty mogą mieć dość komputera, bo są to przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych i młodzież klas średnich. Szczęściem tego wydarzenia jest to, iż „czarny” scenariusz się nie sprawdził. W poprzednich latach nie liczyliśmy osób odpowiadających na nasze zaproszenie, którzy uczestniczyli bezpośrednio w różnych formach zajęć podczas Nocy Naukowców. Tym razem mogliśmy zrobić analizę komputerową. Z satysfakcją odnotowujemy, że z propozycji Uczelni skorzystało ok. 5,5 tys. osób. Około 100 naszych pracowników naukowych i studentów przygotowało i nagrało 44 prezentacje i wykłady. Było to możliwe dzięki aktywowanych na uczelnianej stronie linków do poszczególnych zajęć tematycznych. Najpopularniejsze z nich miały po kilkaset odsłon i uczestników! Sądzę, że to jest najlepsze podziękowanie i satysfakcja dla naszych pracowników za ich zaangażowanie. Miejmy nadzieję że kolejna przyszłoroczna Noc Naukowców będzie odbywała się w zupełnie innych warunkach, gdzie każdy będzie mógł odwiedzić naszą Uczelnię i uczestniczyć w rzeczywistych zajęciach i eksperymentach – podsumowuje JM Rektor dr hab. inż. Mariusz Cygnar.
Najwięcej odsłon miały prezentacje: „Iluzje optyczne... czy jesteś pewien tego co widzisz?” przygotowana przez wykładowcę Instytutu Technicznego, „Królewska gra dla każdego” Instytutu Ekonomicznego oraz filmowe wykłady i pokazy: „Elementy samoobrony”, „Zimnolecznictwo czy krioterapia?” (Instytut Kultury Fizycznej), „Laboratoria inżynierii materiałowej”, „Roboty mobilne” (Instytut Techniczny), „Zasady udzielania pierwszej pomocy”, „Zalecenia dotyczące zdrowego żywienia - od piramidy żywieniowej do talerza” (Instytut Zdrowia), „Laboratorium w kuchni”, „Fleksografia” (Instytut Pedagogiczny), „Motywacja do nauki języków obcych” oraz konkursy „Wschodniosłowiańscy sąsiedzi Polski” i „Quiz o krajach niemieckojęzycznych” (Instytut Języków Obcych).
Nasza Uczelnia uczestniczy w Małopolskiej Nocy Naukowców od 14 lat. Doświadczenia minionych edycji, zainteresowanie tego typu wydarzeniami, potwierdzone i w tej edycji, prowadzi do oczywistego wniosku: nie zabraknie nas także za rok. Analiza statystyki odsłon i wnioski, które wysnuliśmy będą pomocne dla nas w organizowaniu kolejnej Nocy Naukowców i podobnych wydarzeń. Dla Uczelni, to znakomita promocja. Oczywiście, także najważniejszy jest bezpośredni kontakt z odbiorcami działań. Być może niektórzy będą kiedyś naszymi studentami. W zależności od sytuacji epidemicznej może hybrydowa propozycja spotkań uczestników z nauką i nauczycielami akademickimi, czyli zarówno poprzez bezpośredni kontakt oraz przez Internet będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.
Zapraszamy ponownie za rok!
- Odsłony: 131
Organizacja zajęć dydaktycznych w roku 2020/2021 - KOMUNIKAT REKTORA

Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem dotyczącym organizacji zajęć dydaktycznych w PWSZ w Nowym Sączu w nadchodzącym roku akademickim.
Obecnie wciąż trwają prace nad harmonogramem zajęć dla Instytutu Języków Obcych. Priorytetem jest dla nas znalezienie kompromisu zapewniającego zarówno najwyższe standardy i jakość kształcenia praktycznego w kontakcie z nauczycielem jak i bezpieczeństwo zdrowotne naszych studentów. Harmonogram powinien się pojawić w Wirtualnym dziekanacie pod koniec września.
Studenci 1 roku rozpoczynają zajęcia 5 października 2020 r.
- Odsłony: 1640
KOMUNIKAT! Zarządzenia w sprawie przywracania funkcjonowania Uczelni

Zgodnie z ogłoszonymi przez Prezesa Rady Ministrów, Ministra Zdrowia oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego kolejnymi etapami znoszenia ograniczeń wprowadzonych w związku z pandemią, również w naszej Uczelni w najbliższym czasie będą następować zmiany mające na celu stopniowe przywracanie normalnego trybu jej funkcjonowania.
W związku z powyższym od 25 maja 2020 r.:
- do końca sesji letniej przedłuża się kształcenie studentów w formie zdalnej, z wyjątkiem tych zajęć, których realizacja, w celu osiągnięcia efektów uczenia się, wymaga fizycznej obecności studenta. Dotyczy to w szczególności kierunków przygotowujących do wykonywania zawodów objętych standardami kształcenia oraz innych zajęć na ostatnim roku studiów w przypadku konieczności terminowego ich zakończenia. Harmonogramy tych zajęć zostaną udostępnione na stronach internetowych poszczególnych instytutów 25 maja. Szczegółowe procedury organizacji zajęć stacjonarnych określi odrębne zarządzenia rektora;
- pracownicy administracyjni rektoratu i instytutów powracają do pracy stacjonarnej w godz. od 8.00 do 14.00. Na uzasadniony wniosek pracownika istnieje możliwość wykonywania obowiązków służbowych w systemie zdalnym. Decyzje dotyczące organizacji pracy w jednostkach podejmują ich kierownicy;
- pracownicy techniczni oraz obsługi realizują swoje zadania w systemie zmianowym wg zasad określonych przez Kanclerza.
Zarz._Nr_37_w sprawie przywracania stanu funkcjonowania i działalności Uczelni
- Odsłony: 372
Album Absolwenta 2020

Drodzy Studenci‼️
Wzorem lat ubiegłych Uczelnia na koniec Waszej ścieżki edukacyjnej przygotowuje pamiątkowy Album Absolwenta.
Będzie on Wam wręczony bezpłatnie w dniu odbioru przez Was dyplomów.
Albumy będą wysyłane także do instytucji na lokalnym rynku pracy, z którymi współpracuje Uczelnia. Może okazać się to szansą na szybsze znalezienie zatrudnienia po ukończeniu studiów.
Mamy nadzieję że włączą się Państwo w tą akcję! Będzie to na pewno świetna pamiątka!
Szczegółowe informacje można uzyskać w Akademickim Biurze Karier (tel.: 18 443 45 45 wew. 115 w godz. 9:00–14:00 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
Zapraszamy do zapoznania się z infografiką wyjaśniającą, w jaki sposób przygotować niezbędne dane.
**Oświadczenie: Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1), tzw. „RODO”, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, zdjęcie, dodatkowe kwalifikacje) oraz nieodpłatne rozpowszechnianie mojego wizerunku zawartego na zdjęciu, przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nowym Sączu, ul. Staszica 1, 33–300 Nowy Sącz (administrator danych osobowych ,dalej PWSZ) w zakresie zamieszczenia tychże danych oraz rozpowszechniania wizerunku obok tematu mojej pracy dyplomowej w publikacji „Album Absolwentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu”, w celu promocji absolwentów PWSZ wśród potencjalnych pracodawców na lokalnym rynku pracy.
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest moja zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty gospodarcze i instytucje lokalnego rynku pracy. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z właściwych przepisów prawa. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa). W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Odsłony: 335
IBUK LIBRA – całodobowa czytelnia online

W związku z utrudnionym dostępem do tradycyjnego księgozbioru Biblioteka przygotowała dla Studentów oraz Pracowników Uczelni dostęp do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) – pierwszej i największej w Polsce czytelni online książek w języku polskim z zakresu humanistyki, nauk społecznych, ekonomicznych, matematyczno-przyrodniczych, prawnych, medycyny i informatyki. W ibuku znajdziecie Państwo elektroniczne wersje czołowych wydawców, m.in. WN PWN, WNT, PZWL, WN Scholar, WKiŁ, OW Impuls, Wolters Kluwer Polska, PWE, GWP.
Aby móc skorzystać z serwisu IBUK LIBRA należy uzyskać specjalny kod dostępu (tzw. PIN). Prośbę o ten kod należy wysyłać pod adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. (UWAGA: studentów prosimy o podawanie w wiadomości swojego numeru albumu).
Dostęp do książek znajduje się pod linkiem https://libra.ibuk.pl/. W pierwszej kolejności rejestrujemy się (podajemy adres e-mail i hasło) i wczytujemy otrzymany kod dostępu. Założenie konta umożliwia użytkownikowi korzystanie z zaawansowanych funkcji do pracy z tekstem.
Zakup dostępu do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) pokryty został częściowo z Projektu ogólnouczelnianego, realizowanego na podstawie umowy nr POWR.03.05.00–00-Z061/17–00 Zintegrowany Program Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu”w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2022 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji i podpowiedzi jak poruszać się po platformie IBUK LIBRA znajduje się w zakładce BIBLIOTEKA.
- Odsłony: 327
Ogłoszenie o konkursach o przyznanie STYPENDIUM z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA w roku 2020

Data ogłoszenia 15.04.2020 r.
KONKURS nr 1/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA
ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW
PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU
O przyznanie stypendium mogą ubiegać się pracownicy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, którzy zamierzają realizować projekty w zakresie nauki, ze szczególnym uwzględnieniem projektów wspierających rozwój naukowy i zawodowy.
Okres przyznawania stypendium – do 8 miesięcy
Kwota stypendium – 900,00 zł
Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 10
KONKURS nr 2/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA
ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW
PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU
O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu za wyniki w nauce
Wymagania:
1) zaliczenie, w terminie przewidzianym regulaminem studiów, co najmniej pierwszego roku studiów,
2) uzyskanie średniej ocen za dotychczasowy okres studiów co najmniej 4,50,
3) wzorowe wypełnianie obowiązków studenta, określonych w regulaminie studiów,
4) efekty innej aktywności naukowej studenta np. udziału w badaniach naukowych, projektach naukowych, konferencjach, sympozjach – w poprzednim roku akademickim (potwierdzone zaświadczeniem).
Okres przyznawania stypendium – jednorazowe
Kwota stypendium – 1200,00 zł
Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 12
Aktualny Regulamin i wzory wniosków znajdują się w zakładkach:
"Dla pracownika" lub "Dla studenta" / "Własny fundusz stypendialny"
UWAGA!
Miejsce i termin składania: Z uwagi na obecną sytuację związaną z epidemią koronawirusa,
wyjątkowo wnioski prosimy składać wyłącznie drogą elektroniczną (skan z podpisem)
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 8 maja 2020 r.
- Odsłony: 246